2023, naar een betere dienstverlening voor onze klanten
2023 is het eerste jaar na de invoering van het nieuwe Openbaredienstcontract, en voor NMBS een zeer belangrijk jaar. Het markeert een nieuwe etappe op een ambitieus traject om de kwaliteit van ons aanbod en onze diensten te verbeteren tegen 2032.
In 2023 mochten we meer reizigers verwelkomen, wat ons in een goede positie brengt om een van onze belangrijkste doelstellingen te behalen: tegen 2032 het reizigersaantal met 30% te verhogen. Op ons traject hebben we tal van initiatieven genomen om de veiligheid, het comfort en de toegankelijkheid te verbeteren.
We willen een performante, inclusieve en duurzame mobiliteit voor iedereen garanderen, en een grote verschuiving naar duurzame mobiliteitsmodi stimuleren.
September

19/09
Einde van de renovatiewerken aan het perron van het station Hamont. Het perron werd verlengd en verhoogd.

16/09
NMBS-medewerkers nemen deel aan de World Cleanup Day en verzamelen afval in en rond zeven stations.

14/09
Werken aan nieuw station Wezet beginnen om comfort, toegankelijkheid en intermodaliteit te verbeteren.